RECENZIJE

26. 3. 2020
Smrt - Oppression from All Suffering
samozaložba, 2020

Zasedba, ki je lani novembra v mariborskem MC-ju še nastopila kot trio in takrat iskala bas kitarista, je tega sicer našla, a kadrovske težave se s tem nikakor niso zaključile. Band trenutno išče bobnarja, prvenec Oppression from All Suffering pa je posnel nekoliko predrugačen trio: Luka Gjerkeš (kitare, vokal), Lan Pahor (vokal, bas) in Urban Saletinger (bobni, vokal).

Oppression from All Suffering je po dveh EP-jih, in sicer The Will to Power in Third Eye Open, tretji studijski izdelek te prekmurske zasedbe, ki domuje v majhnem kraju Turnišče. A za spremembo gre tokrat za daljši izdelek, in sicer dolgometražec z vsega skupaj 10 komadi in minutažo pod 40 minut.

Izdelek se začne speed/heavymetalsko z visokotonažno melodiko, ki poslušalca v prvih par sekundah zavede, da so Smrt ponovno šli skozi dodatno glasbeno transformacijo. Toda po nekaj sekundah postavi band vse na svoje mesto, kajti ne traja dolgo, da nam zasedba pokaže, kaj pomeni igrati spiritualni death metal. In v sklopu tega se zdi povsem logično, da stvari ne zvenijo povsem tipično deathmetalsko, temveč da je death metal obogaten z že omenjeno melodiko, ki se na recenziranem ploščku razprostira širše kot izliv reke Amazonke. Vsi trije vokalisti vzpostavijo močno vez z black metalom, medtem ko tu in tam kakšen breakdown naveže stike z modernim (slamming) death metalom.

Na pričujočem ploščku ima skorajda vsak polnopravni komad svoj uvod, tako recimo Cosmic Abyss uvede najmočnejši in najtrši komad albuma Synthesized Perdition, pri katerem deathmetalska energija kar bruha iz vseh koncev, na koncu pa vseeno ne zmore brez atipčne psihedelične clean kitare. Sledi še en death metal udarec na nos, komad Heartstrings z izrednim hit potencialom.

Komad, ki pa se je v mojih ušesih najgloblje usedel in ki se po svoji duši najbolj približa mojim osebnim glasbenim preferencam, je žalostinka Sweet Nostalgia. Tega najdete v drugi polovici albuma in sledi instrumentalu In Heaven, s katerim naredi band pravi presek. Uvodna kitarska melodija komada Sweet Nostalgia, ki me zmeraj znova spomni na žalostinke iz hiše Nargaroth, je odličen lajtmotiv, ki nas spremlja skozi celoten komad, tako da omenjena clean lead kitara in distorzirana ritem kitara skupaj proizvedeta nadvse privlačno kitarsko igro, katere lepota in agresija sta iz ozadja podkrepljena s tipičnim dvojnim basom na bobnih.



Ker je s takšnega komada nemogoče neposredno preiti dalje na drugi komad, je band vmes porinil instrumentalni psihedelični intermezzo From Everything To Nothing, kateremu sledi Existance Through Misery, najdaljši komad albuma. Tudi ta je v grobem bolj blackmetalsko orientiran, čeprav band preseka žalostno vzdušje s tipičnim death/thrash nažiganjem in neposrednim riffom. Sledi še priredba Chamber of Reflection od multiinstrumentalista Maca DeMarca, ki ga je podobno kot Smrt težko stlačiti v en predalček, saj deluje na področjih od indie rocka, dream popa in psihedeličnega folka. Povsem primeren zaključek albuma od zasedbe, ki se ne želi tako ali drugače kategorizirati.

Kljub vsej žanrski pestrosti in mišmašu, ki ga nemalokateri poslušalec morda dojema ob poslušanju tega izdelka, pa je treba bandu vseeno priznati, da so vsi komadi narejeni z visoko mero občutka in iskrenosti.

SORODNE VSEBINE:
17. 2. 2020Prisluhnite prvencu Smrt / Novice
20. 3. 2003Smrt Somniuma / Novice
10. 6. 2002Smrt Robbina Crosbyja / Novice
ZADNJE OBJAVE
KONCERTI & FESTIVALI
5. 6. 2020
ODPOVEDANO! Petroleum Beat Festival 2020
Expano, Murska Sobota
7. 6. 2020
ODPOVEDANO! Elder, Duel, High Reeper
Rockhouse Bar, Salzburg, Avstrija
8. 6. 2020
ODPOVEDANO! Elder
Arena, Dunaj, Avstrija
9. 6. 2020
Guns N' Roses
Ernst Happel Stadion, Dunaj
10. 6. 2020
ODPOVEDANO! Elder
Vintage Industrial Bar, Zagreb, Hrvaška
12. 6. 2020
Guns N' Roses
Ippodromo del Visarno, Firence, Italija